Cesta k genderově citlivému vzdělávání
Spravedlivé vzdělávání a férový přístup k žákům a žákyním bez ohledu na jejich gender nebo sexuální orientaci.
V roce 2009 se okolo 2.ročníku navazujícího magisterského studia Sociální pedagogika a volný čas, PdF, MUNI vytvořila 18tičlenná neformální skupina Podpořme změnu!
Ta úspěšně realizovala projekt Legislativním divadlem ke změně...aneb tvořme zákony z praxe.
Tento projekt vznikl spojením divadla, legislativy a práce se znevýhodněnou mládeží. Tématem projektu byla otázka: jak se mladí lidé opouštějící instituce ústavní výchovy vypořádávají se zahájením vlastního nezávislého života?
Může zde pomoci legislativa?
Projekt seskupil mladé lidi, kterých se problematika odchodu z ústavní péče přímo týká, odbornou veřejnost i zákonodárce a pomocí divadla otevřel diskuzi na toto téma. Výsledkem byly některé konkrétní návrhy řešení a utvoření pracovní skupiny, která se po skončení projektu aktivně zabývala touto problematikou.
Hlavní cíl projektu:
• Podpořit demokratický život mladých lidí a jejich zodpovědnost za řešení vlastních problémů skrze přímou interakci s místním zastupitelstvem.
Vedlejší cíle projektu:
• Kontaktovat cílovou skupinu a seznámit ji s metodou legislativního divadla.
• Zmapovat problémy uvnitř cílové skupiny a na základě toho vystavět a zrealizovat legislativní divadlo.
• Iniciovat cílovou skupinu k nalezení možností řešení těchto problémů skrze metodu legislativního divadla a následně apelovat na uplatnění těchto změn v zákonodárství.
• Medializovat průběh projektu a šířit výsledky projektu.