Metodický průvodce pro vychovatele/ky v DD
Projekt Cesta z labyrintu samostatného života je úspěšně za námi. Přečte si jeden z hlavních výstupů: metodického průvodce partnerskou komunikací pro vychovatele a vychovatelky dětských domovů.
Jaká je Vaše první vzpomínka, kdy jste si poprvé uvědomili, že jste holka٭kluk? Slyšeli jste někdy ve svém dětství věty „Kluci nebrečí?“ „Buď hodná holčička.“? Chovali jste se někdy jinak, než jak se od Vás očekávalo jako od holky٭kluka? A jaká byla reakce okolí?
V listopadu 2020 jsme zakončili úspěšný mezinárodní projekt Towards Gender Sensitive Education (Cesta k genderově citlivému vzdělávání), jehož cílem bylo zvýšit genderovou citlivost současných i budoucích vyučujících.
V rámci projektu jsme zkoumali, jak je gender pojímán v legislativních a strategických dokumentech v Maďarsku, Rakousku a České republice, vytvořili jsme metodiku pro ty, kteří pracují s (budoucími) pedagogy a pedagožkami a publikovali pněkolik videí, která otevírají témata genderových stereotypů ve vzdělávání.
Během projektu jsme měli možnost pracovat s řadou motivovaných vyučujících a studujících na pedagogických fakultách, kteří se snaží, aby jejich pedagogická praxe maximálně rozvíjela potenciál všech dětí. Opět jsme si potvrdili, že dramatické techniky jsou silným nástrojem k otevírání kontroverzních, ale i velice osobních témat.
Projekt byl financován z programu Evropské unie Erasmus +.
Projekt Cesta z labyrintu samostatného života je úspěšně za námi. Přečte si jeden z hlavních výstupů: metodického průvodce partnerskou komunikací pro vychovatele a vychovatelky dětských domovů.
Kabinet divadla utlačovaných, který působí pod Katedrou sociální pedagogiky a zaměřuje se na práci se sociálně znevýhodněnými skupinami lidí prostřednictvím dramatických a prožitkových metod, vyrazil v závěru roku 2019 několikrát do Ostravy.